dilluns, 19 de març del 2018

41a edició del Premi Coca-Cola de RELAT BREU


El dissabte, 10 de març, alumnes de 2n d’ESO van representar a l’Institut en el concurs de Relat Breu, que Coca-Cola Iberian Partners, S.A. juntament amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya convoca anualment. El lloc escollit per a la redacció de les narracions fou la Universitat Politècnica de Catalunya.
El tema del relat el facilita el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i es dóna a conèixer a l’inici de la prova. Enguany la frase que s’havia d’introduir en el relat fou “Aquella situació no era sostenible”.
L’objectiu del concurs és promoure el desenvolupament de l’expressió escrita i la lectura entre els alumnes de 2n d’ESO i ajudar els participants a intentar complir el seu somni de convertir-se en escriptors, a través d’aquest concurs literari que s’ha consolidat com un dels més importants del país.

Com vaig enfocar el tema i què em va semblar l’experiència…

Laura Alloza
En una ciutat imaginària, on els carrers estan buits, els balcons de les cases bruts i tot està envoltat de pobresa, les gàrgoles de les façanes surten una fosca nit i fan de la ciutat un model de neteja i benestar.
Em va agradar l’experiència, tot i el bloqueig inicial per començar a redactar.

Marçal Batalla
El protagonista és un noi que té molts germans i la vida/relació a casa seva li és molt complicada. Un dia mentre estén la roba, reflexiona, toca fons, s’ensorra i plora.
Les instal·lacions de la Universitat em van agradar i em va sorprendre trobar-hi tants coneguts.

Sara Benaduce
El meu relat va girar al voltant dels pensaments d’una noia que ho passava malament, fins al punt de trobar-se davant d’una situació insostenible. El final és el suïcidi, com a única sortida al seus problemes.
Em va agradar molt participar en el concurs i ho tornaria a repetir.

Alba Blanch
Vaig enfocar el relat sobre una adolescent que surt de festa i que durant la nit passa una experiència que fa que tot el seu món s’ensorri. Aquest fet la fa evolucionar i madurar.
Va ser una bona experiència, que tornaria a repetir, i va ser innovadora perquè anàvem contra rellotge (cosa que no em va agradar, per cert).

Pol Galofré
Vaig enfocar la història des del punt de vista d’un noi que pateix bullying a l’escola. Quan la situació va deixar de ser sostenible, va comunicar-ho als adults. Malgrat tot l’ajut rep, la situació desemboca en un canvi de centre.
Va ser divertit, ho tornaria a repetir. No vaig poder deixar l’escrit polit com hagués volgut, perquè escric lent i el temps era limitat.

Mario González
Vaig relatar com el cap de la Coca-Cola, en els seus inicis, perdia la recepta de la beguda. Acaba trobant-la i finalment explica la seva història en una conferencia davant d’altres empresaris. Cap a la meitat del relat vaig posar la frase encomanada.
És impactant quan entres a l’aula tan gran. Et donen un full, bolígraf i dues hores per deixar anar la teva imaginació.

Guillem Moseguí
Una noia de 16 anys pateix una contrarietat molt important el dia de la seva graduació. El final del relat queda obert i el text acaba amb la frase “ Aquella situació no era sostenible”.
Ha estat un privilegi poder haver estat a la universitat i haver conegut les seves instal·lacions.

Anna Palou
El text parla dels conflictes econòmics d’una parella que ha de mantenir una nena adoptada. La noia de la parella no sap gestionar els diners, no té feina i ha de buscar una feina per sortir d’aquesta situació insostenible.

Alumnes de 2n ESO

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada