El dissabte, 10 de març, alumnes de 2n d’ESO van representar a l’Institut
en el concurs de Relat Breu, que
Coca-Cola Iberian Partners, S.A. juntament amb el Departament d’Ensenyament de
la Generalitat de Catalunya convoca anualment. El lloc escollit per a la
redacció de les narracions fou la Universitat Politècnica de Catalunya.
El tema del relat el facilita el Departament
d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i es dóna a conèixer a l’inici de
la prova. Enguany la frase que s’havia d’introduir en el relat fou “Aquella
situació no era sostenible”.
L’objectiu del concurs és promoure el
desenvolupament de l’expressió escrita i la lectura entre els alumnes de 2n
d’ESO i ajudar els participants a intentar complir el seu somni de convertir-se
en escriptors, a través d’aquest concurs literari que s’ha consolidat com un
dels més importants del país.
Com vaig
enfocar el tema i què em va semblar l’experiència…
Laura
Alloza
En una
ciutat imaginària, on els carrers estan buits, els balcons de les cases bruts i
tot està envoltat de pobresa, les gàrgoles de les façanes surten una fosca nit
i fan de la ciutat un model de neteja i benestar.
Em va agradar l’experiència, tot i el bloqueig inicial
per començar a redactar.
Marçal
Batalla
El
protagonista és un noi que té molts germans i la vida/relació a casa seva li és
molt complicada. Un dia mentre estén la roba, reflexiona, toca fons, s’ensorra
i plora.
Les instal·lacions de la Universitat em van agradar i em
va sorprendre trobar-hi tants coneguts.
Sara
Benaduce
El meu relat
va girar al voltant dels pensaments d’una noia que ho passava malament, fins al
punt de trobar-se davant d’una situació insostenible. El final és el suïcidi,
com a única sortida al seus problemes.
Em va agradar molt participar en el concurs i ho tornaria
a repetir.
Alba
Blanch
Vaig
enfocar el relat sobre una adolescent que surt de festa i que durant la nit
passa una experiència que fa que tot el seu món s’ensorri. Aquest fet la fa evolucionar
i madurar.
Va ser una bona experiència, que tornaria a repetir, i va
ser innovadora perquè anàvem contra rellotge (cosa que no em va agradar, per
cert).
Pol
Galofré
Vaig
enfocar la història des del punt de vista d’un noi que pateix bullying a l’escola.
Quan la situació va deixar de ser sostenible, va comunicar-ho als adults.
Malgrat tot l’ajut rep, la situació desemboca en un canvi de centre.
Va ser divertit, ho tornaria a repetir. No vaig poder
deixar l’escrit polit com hagués volgut, perquè escric lent i el temps era
limitat.
Mario
González
Vaig
relatar com el cap de la Coca-Cola, en els seus inicis, perdia la recepta de la
beguda. Acaba trobant-la i finalment explica la seva història en una
conferencia davant d’altres empresaris. Cap a la meitat del relat vaig posar la
frase encomanada.
És impactant quan entres a l’aula tan gran. Et donen un
full, bolígraf i dues hores per deixar anar la teva imaginació.
Guillem
Moseguí
Una noia
de 16 anys pateix una contrarietat molt important el dia de la seva graduació.
El final del relat queda obert i el text acaba amb la frase “ Aquella situació
no era sostenible”.
Ha estat un privilegi poder haver estat a la universitat
i haver conegut les seves instal·lacions.
Anna
Palou
El text
parla dels conflictes econòmics d’una parella que ha de mantenir una nena
adoptada. La noia de la parella no sap gestionar els diners, no té feina i ha
de buscar una feina per sortir d’aquesta situació insostenible.
Alumnes
de 2n ESO
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada